1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi rejestr danych kontaktowych osób fizycznych, zwany dalej „rejestrem danych kontaktowych”.
2.
Prowadzenie rejestru danych kontaktowych ma na celu ułatwienie:
1)
organom administracji rządowej, organom kontroli państwowej i ochrony prawa, sądom, jednostkom organizacyjnym prokuratury, jednostkom samorządu terytorialnego i ich organom, jednostkom budżetowym i samorządowym zakładom budżetowym, samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej oraz spółkom wykonującym działalność leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, państwowym lub samorządowym osobom prawnym utworzonym na podstawie odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych oraz uczelniom,
2)
podmiotom, o których mowa w art. 19c porozumienie w sprawie udostępniania usług na ePUAP, jeżeli zawarły porozumienie z ministrem właściwym do spraw informatyzacji,
3)
organom wyborczym,
4)
Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi − w zakresie danych osób poszukiwanych lub poszukujących
− kontaktu z osobami fizycznymi w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na rzecz tych osób.
− kontaktu z osobami fizycznymi w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na rzecz tych osób.
3.
Do rejestru danych kontaktowych swoje dane kontaktowe mogą przekazać osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
4.
Dane kontaktowe nie są wykorzystywane w celu kontaktu z osobami fizycznymi w zakresie związanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.