1.
Rada pracowników ustala z pracodawcą:
1)
zasady i tryb przekazywania informacji i przeprowadzania konsultacji;
2)
tryb rozstrzygania kwestii spornych;
3)
zasady ponoszenia kosztów związanych z wyborem i działalnością rady pracowników, w tym kosztów związanych z wykonywaniem niezbędnych ekspertyz.
4)
(uchylony).
2.
Rada pracowników może ustalić z pracodawcą w szczególności:
1)
liczbę członków rady pracowników inną niż określona w art. 3 skład rady pracowników, ust. 1, nie mniej jednak niż 3 członków rady pracowników;
2)
zasady pokrywania kosztów związanych z pomocą osób posiadających specjalistyczną wiedzę, z której korzysta rada pracowników;
3)
zasady zwalniania od pracy członków rady pracowników w zależności od liczebności zatrudnionych pracowników.
3.
Ustalenia, o których mowa w ust. 1 i 2, powinny zapewniać warunki informowania i przeprowadzania konsultacji co najmniej równe określonym w ustawie oraz uwzględniać interes pracodawcy i pracowników.
4.
W przypadku niedokonania ustaleń, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się przepisy ustawy.