1. 
Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli zawierający:
1) 
oznaczenie podmiotu kontrolowanego, jego siedzibę i adres, imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego, z uwzględnieniem zmian zaistniałych w okresie objętym kontrolą;
2) 
imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe kontrolującego oraz numer i datę wystawienia upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
3) 
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, ze wskazaniem dni przerw w kontroli;
4) 
określenie przedmiotu kontroli;
5) 
opis stwierdzonego w wyniku kontroli stanu faktycznego, w tym ujawnionych nieprawidłowości oraz ich zakresu;
6) 
pouczenie o prawie, sposobie i terminie wniesienia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli i złożenia wyjaśnień oraz o prawie odmowy podpisania protokołu kontroli;
7) 
wzmiankę o wniesieniu zastrzeżeń;
8) 
omówienie dokonanych w protokole kontroli poprawek, skreśleń i uzupełnień;
9) 
wzmiankę o doręczeniu podmiotowi kontrolowanemu protokołu kontroli;
10) 
podpisy kontrolującego i kierownika podmiotu kontrolowanego albo osoby przez niego upoważnionej oraz miejsce i datę podpisania protokołu kontroli;
11) 
wzmiankę o odmowie podpisania protokołu kontroli;
12) 
oznaczenie odpowiednią klauzulą tajności protokołu kontroli lub jego fragmentu w przypadku, gdy protokół zawiera informacje niejawne.
2. 
Do akt kontroli włącza się:
1) 
notatki służbowe z czynności mających znaczenie dla ustaleń kontroli, sporządzone przez kontrolującego, oraz inne dowody, oceny, wnioski lub zalecenia;
2) 
informacje i dokumenty oraz poświadczone za zgodność z oryginałem kopie decyzji i powiadomień;
3) 
kopie dokumentów, poświadczone za zgodność z oryginałem, lub dokumenty sporządzone przez kontrolującego, poświadczone za zgodność z dokumentacją źródłową.
3. 
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
4. 
Jeden egzemplarz protokołu kontroli przekazuje się podmiotowi kontrolowanemu za pokwitowaniem, drugi włącza się do akt kontroli.
 
                    