1.
Dyrektor Krajowej Szkoły kieruje działalnością Krajowej Szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz.
2.
Do zadań Dyrektora Krajowej Szkoły należy w szczególności:
1)
ustalanie regulaminu organizacyjnego Krajowej Szkoły;
2)
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Krajowej Szkoły;
3)
wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
4)
zapewnianie realizacji procesów dydaktycznych oraz ustalanie regulaminu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły;
5)
ustalanie programu aplikacji;
6)
ustalanie i realizowanie rocznych harmonogramów działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły;
7)
opracowywanie i realizowanie rocznych planów wydawniczych Krajowej Szkoły;
8)
realizowanie zadań związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem naboru na aplikację sędziowską i aplikację prokuratorską, a także prowadzeniem tych aplikacji oraz przygotowywaniem i przeprowadzaniem egzaminów sędziowskiego, prokuratorskiego i referendarskiego;
9)
sporządzanie i przedstawianie Ministrowi Sprawiedliwości oraz Radzie corocznych sprawozdań z działalności Krajowej Szkoły;
10)
realizowanie zadań wyznaczonych przez Ministra Sprawiedliwości, związanych z działalnością Krajowej Szkoły;
11)
wydawanie zarządzeń i poleceń porządkowych.
3.
Dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, w zakresie zgodności z planem finansowym wymaga zatwierdzenia przez Ministra Sprawiedliwości.