1.
Dyrektor zawiera z wykonawcą projektu, wybranym w drodze konkursu, umowę o wykonanie i finansowanie projektu.
2.
W umowie określa się w szczególności:
1)
zakres tematyczny projektu, termin i warunki jego wykonania;
2)
wysokość środków finansowych i tryb ich przekazywania przez Centrum;
3)
sposób i tryb sprawowania przez Centrum nadzoru nad wykonaniem projektu;
4)
sposób finansowego rozliczenia projektu;
5)
sposób i zakres końcowej oceny merytorycznej projektu;
6)
sposób i warunki udostępniania i rozpowszechniania efektów wykonanych projektów, z uwzględnieniem przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
7)
warunki rozwiązania umowy.
3.
Umowa może również określać:
1)
zakres praw stron wynikających z przyznania praw autorskich i pokrewnych oraz praw własności przemysłowej;
2)
sposób i koszty sprawowania ochrony praw;
3)
sposoby i warunki rozporządzania prawami oraz ich wykorzystania dla celów komercyjnych i do dalszych badań;
4)
wielkości udziałów i korzyści wynikających z komercjalizacji efektów projektów finansowanych przez Centrum.
4.
Dyrektor, na wniosek kierownika projektu, może wyrazić zgodę na zmianę podmiotu realizującego projekt po pozytywnym zaopiniowaniu przez kierownika jednostki organizacyjnej wykonującej projekt i jednostki przejmującej wykonanie projektu.