1.
Organizator może powierzyć zarządzanie instytucją kultury osobie fizycznej lub prawnej. Do wyboru zarządcy stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
2.
Powierzenie zarządzania następuje na podstawie umowy o zarządzaniu instytucją kultury zawartej między organizatorem a zarządcą na czas określony, nie krótszy niż trzy lata.
3.
Umowa o zarządzaniu instytucją kultury określa:
1)
warunki wynagradzania zarządcy, uwzględniające zasadę równowagi świadczeń;
2)
sposób podziału zysku;
3)
kryteria oceny pracy zarządcy;
4)
tryb przeprowadzania kontroli;
5)
kary umowne z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy;
6)
przesłanki i tryb rozwiązywania umowy przed upływem terminu, na który została zawarta.
4.
W przypadku gdy zarządcą jest osoba prawna, umowa powinna przewidywać, kto w jej imieniu będzie wykonywał czynności zarządu.