1.
Wszelkie zmiany danych, objętych wpisem do rejestru agentów ubezpieczeniowych, zakład ubezpieczeń zgłasza niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 7 dni od dnia powzięcia wiadomości przez zakład ubezpieczeń o ich zaistnieniu. Zakład ubezpieczeń ma obowiązek zapewnienia zgodności danych dotyczących agentów ubezpieczeniowych wpisanych na jego wniosek do rejestru agentów ubezpieczeniowych ze stanem faktycznym.
2.
Organ nadzoru dokonuje wpisu zmian do rejestru agentów ubezpieczeniowych na podstawie wniosku złożonego przez zakład ubezpieczeń wraz z niezbędnymi dokumentami.
3.
Organ nadzoru może odmówić dokonania wpisu zmian do rejestru agentów ubezpieczeniowych, jeżeli osoby fizyczne, przy pomocy których mają być wykonywane czynności agencyjne, nie spełniają wymogów określonych w art. 9 wymogi wobec osób wykonujących czynności agencyjne, przesłanki wykonywania czynności agencyjnych, ust. 1 lub agent ubezpieczeniowy nie spełnia warunku, o którym mowa w art. 9 wymogi wobec osób wykonujących czynności agencyjne, przesłanki wykonywania czynności agencyjnych, ust. 1a. Odmowa dokonania wpisu zmian następuje w drodze decyzji.