1.
Mianowania funkcjonariusza służby przygotowawczej albo stałej dokonuje Szef Służby Celnej albo upoważniony przez niego kierownik urzędu.
2.
Akt mianowania zawiera:
1)
imię i nazwisko;
2)
datę mianowania;
3)
rodzaj służby.
3.
Dokonując mianowania, Szef Służby Celnej lub upoważniony przez niego kierownik urzędu wskazuje urząd, w którym funkcjonariusz będzie pełnił służbę.
4.
Funkcjonariusz mianowany otrzymuje legitymację służbową.
5.
Kierownik urzędu, w którym funkcjonariusz pełni służbę, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia mianowania, mianuje funkcjonariusza na stopień służbowy oraz określa, w formie pisemnej, stanowisko służbowe, uposażenie oraz miejsce pełnienia służby. Przepis art. 115 korpusy i stopnie służbowe, mianowanie na stopnie służbowe, ust. 2 i 4 stosuje się odpowiednio.
6.
Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór legitymacji służbowej, uwzględniając potrzebę zapewnienia czytelności danych w niej zawartych.