1.
Szef Służby Cywilnej prowadzi ewidencję osób wyróżnionych odznaką, zwaną dalej „ewidencją”.
2.
Ewidencja obejmuje następujące dane osobowe:
1)
imię (imiona);
2)
nazwisko;
3)
datę i miejsce urodzenia;
4)
imię ojca;
5)
datę nadania odznaki.
3.
Szef Służby Cywilnej w celu realizacji zadań związanych z prowadzeniem ewidencji przetwarza dane osobowe, o których mowa w ust. 2, i jest administratorem tych danych.
4.
Dane osobowe, o których mowa w ust. 2, podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazywaniu, polegającym co najmniej na dopuszczeniu do przetwarzania tych danych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez administratora danych.
5.
Ewidencja jest jawna, z wyłączeniem danych wskazanych w ust. 2 pkt 3 i 4.
6.
Szef Służby Cywilnej dokonuje wpisu do ewidencji po uzyskaniu pisemnej informacji o nadaniu przez Prezesa Rady Ministrów odznaki osobie wyróżnionej.