• Art. 22b. dział. gosp. -...
  20.04.2024
Artykuł nie obowiązuje. Akt uchylony dnia: 2018-04-30

Art. 22b. dział. gosp.


Zadania pojedynczego punktu kontaktowego

1.
Pojedynczy punkt kontaktowy umożliwia złożenie drogą elektroniczną do:
1)
właściwych organów – wniosków, oświadczeń lub notyfikacji niezbędnych do podjęcia, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej;
2)
organów prowadzących postępowania w sprawach, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2 pkt 1 lit. b–d – wniosków i oświadczeń w tych sprawach.
2.
W celu umożliwienia załatwienia spraw, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2, dokumenty, o których mowa w ust. 1, złożone w pojedynczym punkcie kontaktowym, są gromadzone oraz niezwłocznie udostępniane albo przekazywane właściwym organom albo organom prowadzącym postępowania w sprawach, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2 pkt 1 lit. b–d, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwych organów lub systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych spełniających minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych oraz zapewniających interoperacyjność systemów na zasadach określonych w Krajowych Ramach Interoperacyjności w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
2a.
Jeżeli przepisy odrębne wymagają podpisania dokumentów, o których mowa w ust. 1, dokumenty te są podpisywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, albo wykorzystując sposób potwierdzania pochodzenia i integralności danych udostępniony bezpłatnie przez pojedynczy punkt kontaktowy.
3.
Pojedynczy punkt kontaktowy umożliwia właściwym organom oraz organom prowadzącym postępowania w sprawach, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2 pkt 1 lit. b–d, doręczenie lub utworzenie i przesłanie osobie, która złożyła dokumenty, o których mowa w ust. 1, urzędowego poświadczenia odbioru w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
4.
Dniem wszczęcia postępowania w sprawach, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2 pkt 1, jest data urzędowego poświadczenia odbioru, o której mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 20 lit. b ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
5.
Pojedynczy punkt kontaktowy umożliwia właściwym organom oraz organom prowadzącym postępowania w sprawach, o których mowa w art. 22a pojedynczy punkt kontaktowy ust. 2 pkt 1 lit. b–d, doręczanie pism w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z art. 46 potwierdzenie doręczenia pisma § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego.
6.
Właściwy organ nie daje gwarancji uczciwości przedsiębiorcy i jego pracowników.
Art. 22b. Zadania pojedynczego punktu kontaktowego - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Porównania: 1 Przypisy: 1
Logo casum.pl

Potrzebujesz pomocy prawnej? Skorzystaj z usług doświadczonych prawników.

Adwokat
Wrocław (woj. dolnośląskie)
Adwokat
Gdańsk (woj. pomorskie)
Adwokat
Łódź (woj. łódzkie)
Prawnik
Zawiercie (woj. śląskie)
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...