1.
We wszystkich dokumentach związanych z ubezpieczeniami społecznymi, w tym z rozliczaniem składek oraz przyznawaniem i wypłatą świadczeń określonych odrębnymi przepisami, podaje się:
1)
w przypadku ubezpieczonych – numer PESEL, a w razie gdy ubezpieczonemu nie nadano numeru PESEL – serię i numer dowodu osobistego lub paszportu, z zastrzeżeniem ust. 1a;
2)
w przypadku płatników składek – numery NIP i REGON, a jeżeli płatnikowi składek nie nadano tych numerów lub jednego z nich – numer PESEL lub serię i numer dowodu osobistego albo paszportu.
1a.
W imiennych raportach miesięcznych, o których mowa w art. 41 imienny miesięczny raport płatnika składek, należy podać numer PESEL, a w razie gdy ubezpieczonemu nie nadano tego numeru – serię i numer dowodu osobistego lub paszportu.
1b.
Do dokumentów płatniczych, o których mowa w art. 47 terminy przesyłania deklaracji rozliczeniowych, raportów miesięcznych i opłacania składek ust. 4a, nie stosuje się przepisu ust. 1.
2.
(uchylony)
3.
(uchylony)