1.
Zakład rozstrzyga o zwolnieniu z opłacenia składek, o których mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia, i informuje o tym płatnika składek za pośrednictwem systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Zakład.
2.
Rozstrzygnięcie, o którym mowa w ust. 1, w całości uwzględniające wniosek, o którym mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia ust. 1, nie wymaga wydania decyzji.
3.
Wniosek rozstrzygnięty przez Zakład nie podlega wycofaniu albo korekcie.
4.
W przypadku:
1)
rozstrzygnięcia, o którym mowa w ust. 1, które nie uwzględnia w całości wniosku, o którym mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia ust. 1, lub uwzględnia ten wniosek w części,
2)
stwierdzenia w związku z przeprowadzonym postępowaniem wyjaśniającym lub kontrolą, że płatnik składek nie spełnia warunków, o których mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia lub art. 17b zwolnienia płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia jako pomoc de minimis
– Zakład wydaje decyzję.
– Zakład wydaje decyzję.
5.
Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma w sprawie zwolnienia z opłacenia składek, o których mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia, Zakład sporządza i doręcza wnioskodawcy w postaci elektronicznej na profilu informacyjnym.
6.
Informację o umieszczeniu na profilu informacyjnym decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji lub innego pisma w sprawie zwolnienia z opłacenia składek, o których mowa w art. 17a zwolnienie płatnika składek na własne obowiązkowe ubezpieczenia, Zakład przesyła na wskazany na profilu informacyjnym adres elektroniczny lub numer telefonu.