• Art. 22f. - Kontrola pra...
  29.07.2025
Obserwuj akt

Art. 22f. powódź


Kontrola prawidłowości i rzetelności informacji przekazanych we wniosku o świadczenie interwencyjne

1.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest uprawniony do kontroli prawidłowości i rzetelności danych, informacji i oświadczeń przekazanych przez przedsiębiorcę lub organizację albo podmiot, albo rolnika, o których mowa w art. 22a świadczenie interwencyjne ust. 1a, we wniosku, o którym mowa w art. 22b wniosek o przyznanie świadczenia interwencyjnego ust. 1. Przepisy rozdziału 10 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych stosuje się odpowiednio. Przepisów art. 47 ust. 1, art. 48 ust. 1, art. 54 ust. 1 oraz art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie stosuje się.
2.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadza kontrolę przedsiębiorcy lub organizacji albo podmiotu, albo rolnika, o których mowa w art. 22a świadczenie interwencyjne ust. 1a, którym przyznano świadczenie interwencyjne, w okresie 3 lat liczonych od dnia jego przyznania, w zakresie:
1)
prowadzenia działalności gospodarczej lub działalności, o której mowa w art. 22a świadczenie interwencyjne ust. 1a, w okresie 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego;
2)
utrzymania poziomu zatrudnienia przez okres 6 miesięcy od dnia wydania rozporządzenia, o którym mowa w art. 1 stosowanie przepisów ustawy ust. 2;
3)
właściwego dokumentowania wniosku o świadczenie interwencyjne.
3.
Kontrolowany jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
4.
Środki pochodzące ze świadczenia interwencyjnego nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej.
Art. 22f. Kontrola prawidłowości i rzetelności informacji... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...