1.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadza kontrolę prawidłowości, rzetelności danych i oświadczeń przekazanych przez płatnika składek we wniosku o umorzenie. Przepisy rozdziału 10 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych stosuje się odpowiednio. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydaje decyzję, o której mowa w art. 35h rozstrzygnięcie przez ZUS o umorzeniu należności płatnika składek poszkodowanego w wyniku powodzi ust. 2 pkt 3.
2.
W celu realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1, Zakład Ubezpieczeń Społecznych występuje do właściwego naczelnika urzędu skarbowego o potwierdzenie spadku przychodu poszkodowanego w wyniku wystąpienia powodzi płatnika składek z działalności gospodarczej lub z prowadzonej przez niego działalności, o której mowa w art. 22a świadczenie interwencyjne ust. 1a.