1.
Zaświadczenie tożsamości, o którym mowa w art. 55 tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca ust. 1 i 2, wydaje się z urzędu.
2.
Wydanie kolejnego zaświadczenia tożsamości i wymiana zaświadczenia następują na wniosek cudzoziemca, złożony na formularzu, o którym mowa w art. 60 rozporządzenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych ust. 1 pkt 2.
2a.
Cudzoziemiec jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie kolejnego zaświadczenia tożsamości niezwłocznie po upływie okresu ważności zaświadczenia tożsamości.
3.
Do wniosku dołącza się fotografie.
4.
Cudzoziemiec, który utracił zaświadczenie tożsamości, jest obowiązany zawiadomić o tym Szefa Urzędu w terminie 3 dni.
5.
W razie znalezienia własnego zaświadczenia tożsamości, w miejsce którego wydano już nowe zaświadczenie, należy niezwłocznie zwrócić znalezione zaświadczenie Szefowi Urzędu.