• Ustawa o usługach płatnic...
  25.04.2024

Ustawa o usługach płatniczych

Stan prawny aktualny na dzień: 25.04.2024

Dz.U.2024.0.30 t.j. - Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych

Obserwuj akt

Dział VIII. Rejestr dostawców i wydawców pieniądza elektronicznego

1.
KNF prowadzi rejestr w systemie informatycznym.
2.
Rejestr jest jawny i dostępny dla osób trzecich przez stronę internetową KNF.
3.
Rejestr składa się z:
1)
rejestru krajowych instytucji płatniczych obejmującego również ich agentów i oddziały;
2)
rejestru kas oszczędnościowo-kredytowych obejmującego również ich oddziały;
3)
rejestru biur usług płatniczych obejmującego również ich agentów i oddziały;
4)
rejestru krajowych instytucji pieniądza elektronicznego obejmującego również ich agentów i oddziały;
5)
rejestru oddziałów zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego;
6)
rejestru dostawców świadczących wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku, obejmującego również ich agentów i oddziały, jeżeli świadczą usługi płatnicze w państwie członkowskim innym niż ich macierzyste państwo członkowskie;
7)
rejestru małych instytucji płatniczych obejmującego również ich agentów i oddziały;
8)
rejestru podmiotów wykonujących działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b, do których ma zastosowanie przepis art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 1, zawierającego informacje przekazane w powiadomieniu, o którym mowa w art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 1, stanowiące opis oferowanych usług;
9)
rejestru podmiotów prowadzących działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12, zawierającego informacje przekazane w powiadomieniu, o którym mowa w art. 6d roczne powiadomienie o oferowanych usługach ust. 1, stanowiące opis oferowanych usług.
Rejestr krajowych instytucji płatniczych zawiera odpowiednio:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące krajowej instytucji płatniczej, obejmujące:
a) nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) siedzibę i adres;
3)
dane dotyczące usług płatniczych, do świadczenia których krajowa instytucja płatnicza jest uprawniona, obejmujące:
a) datę wydania zezwolenia, o którym mowa w art. 60 zezwolenie na świadczenie usług płatniczych ust. 1, oraz jego zmiany,
b) wykaz usług płatniczych objętych zakresem zezwolenia, o którym mowa w art. 60 zezwolenie na świadczenie usług płatniczych ust. 1;
3a)
informację o wydawaniu przez krajową instytucję płatniczą pieniądza elektronicznego;
4)
dane dotyczące agentów krajowej instytucji płatniczej wykonujących działalność agencyjną w zakresie świadczenia usług płatniczych, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) siedzibę i adres albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
5)
dane dotyczące oddziałów krajowej instytucji płatniczej, w tym utworzonych w państwie członkowskim innym niż Rzeczpospolita Polska, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału;
6)
dane dotyczące świadczenia przez krajową instytucję płatniczą usług płatniczych w innym państwie członkowskim, obejmujące:
a) wykaz państw, w których krajowa instytucja płatnicza świadczy usługi płatnicze,
b) wskazane w pkt 4 lub 5 dane dotyczące podmiotu, za pośrednictwem którego krajowa instytucja płatnicza świadczy usługi płatnicze w innym państwie członkowskim, lub informację o świadczeniu takich usług transgranicznie,
c) wykaz świadczonych usług płatniczych.
Rejestr kas oszczędnościowo-kredytowych zawiera odpowiednio:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące kasy oszczędnościowo-kredytowej, obejmujące:
a) nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) siedzibę i adres;
3)
wykaz świadczonych usług płatniczych;
4)
dane dotyczące oddziałów kasy oszczędnościowo-kredytowej, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału.
Rejestr biur usług płatniczych zawiera odpowiednio:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące biura usług płatniczych, obejmujące:
a) nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile biuro usług płatniczych taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
c) siedzibę i adres albo miejsce zamieszkania i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności,
d) wskazanie świadczonej usługi płatniczej;
3)
dane dotyczące agentów biura usług płatniczych, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) siedzibę i adres albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
4)
dane dotyczące oddziałów biura usług płatniczych, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału.
Rejestr krajowych instytucji pieniądza elektronicznego zawiera odpowiednio:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące krajowej instytucji pieniądza elektronicznego, obejmujące:
a) nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) siedzibę i adres;
3)
dane dotyczące usług płatniczych, do świadczenia których krajowa instytucja pieniądza elektronicznego jest uprawniona, obejmujące:
a) datę wydania zezwolenia, o którym mowa w art. 132a zezwolenie na wydawanie pieniądza elektronicznego ust. 1, oraz jego zmiany,
b) wykaz usług płatniczych objętych zakresem zezwolenia, o którym mowa w art. 132a zezwolenie na wydawanie pieniądza elektronicznego ust. 1;
4)
dane dotyczące agentów krajowej instytucji pieniądza elektronicznego wykonujących działalność agencyjną w zakresie świadczenia usług płatniczych, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) siedzibę i adres albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
5)
dane dotyczące oddziałów krajowej instytucji pieniądza elektronicznego, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału;
6)
dane dotyczące wydawania pieniądza elektronicznego lub świadczenia usług płatniczych przez krajową instytucję pieniądza elektronicznego w innym państwie członkowskim, obejmujące:
a) wykaz państw, w których krajowa instytucja pieniądza elektronicznego wydaje pieniądz elektroniczny lub świadczy usługi płatnicze,
b) dane określone w pkt 4 lub 5 dotyczące podmiotu, za pośrednictwem którego krajowa instytucja pieniądza elektronicznego prowadzi działalność w innym państwie członkowskim,
c) wykaz świadczonych usług płatniczych.
Rejestr oddziałów zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego zawiera odpowiednio:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące oddziału zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców,
c) adres oddziału;
3)
dane dotyczące działalności związanej z wydawaniem pieniądza elektronicznego, obejmujące datę wydania zezwolenia, o którym mowa w art. 132zh zezwolenie wydawanie w RP pieniądza elektronicznego przez oddział zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego ust. 1, oraz jego zmiany.
Rejestr dostawców świadczących wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku zawiera:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile dostawca świadczący wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
c) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności,
d) wskazanie świadczonej usługi płatniczej;
3)
dane dotyczące agentów dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku wykonujących działalność agencyjną w zakresie świadczenia usług płatniczych, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
4)
dane dotyczące oddziałów dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału;
5)
dane dotyczące świadczenia przez dostawcę świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku usług płatniczych w innym państwie członkowskim, obejmujące:
a) wykaz państw członkowskich, w których dostawca świadczący wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku świadczy usługi płatnicze,
b) wskazane w pkt 3 lub 4 dane dotyczące podmiotu, za pośrednictwem którego dostawca świadczący wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku świadczy usługi płatnicze w innym państwie członkowskim,
c) wskazanie świadczonej usługi płatniczej.
Rejestr małych instytucji płatniczych zawiera:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące małej instytucji płatniczej, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile mała instytucja płatnicza taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
c) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności,
d) wykaz usług płatniczych, o którym mowa w art. 117j wniosek o wpis do rejestru małych instytucji płatniczych ust. 2 pkt 1;
3)
dane dotyczące agentów małej instytucji płatniczej, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta;
4)
dane dotyczące oddziałów małej instytucji płatniczej, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału.
Rejestr podmiotów wykonujących działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b, do których ma zastosowanie przepis art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 1, zawiera:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile podmiot taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
c) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności,
d) informacje przekazane w powiadomieniu, o którym mowa w art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 1, obejmujące opis oferowanych usług oraz wskazanie wyłączenia określonego w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b.
Rejestr podmiotów prowadzących działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12 zawiera:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
dane dotyczące podmiotu, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę),
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile podmiot taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP),
c) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności,
d) informacje przekazane w powiadomieniu, o którym mowa w art. 6d roczne powiadomienie o oferowanych usługach ust. 1, obejmujące opis oferowanych usług oraz wskazanie wyłączenia określonego w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12.
1.
Wpisu do rejestru oraz wykreślenia wpisu z rejestru dokonuje się na wniosek, chyba że ustawa stanowi inaczej.
2.
Przez wpis do rejestru rozumie się także jego zmianę.
2a.
Po wykreśleniu podmiotu z rejestru pozostawia się w rejestrze informację o dokonaniu takiego wykreślenia poprzez zamieszczenie przy nazwie takiego podmiotu adnotacji „Wykreślony”.
3.
KNF z urzędu prostuje wpisy w rejestrze zawierające błędy pisarskie lub oczywiste omyłki.
1.
Wpis do rejestru krajowej instytucji płatniczej lub krajowej instytucji pieniądza elektronicznego oraz wpis do rejestru zmiany zakresu świadczonych przez nie usług płatniczych, a także wpis do rejestru oddziału zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego są dokonywane z urzędu w terminie 14 dni od dnia wydania zezwolenia, o którym mowa w art. 60 zezwolenie na świadczenie usług płatniczych ust. 1, art. 132a zezwolenie na wydawanie pieniądza elektronicznego ust. 1 albo art. 132zh zezwolenie wydawanie w RP pieniądza elektronicznego przez oddział zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego ust. 1, lub jego zmiany.
1a.
Wpis do rejestru na wniosek podmiotów, o których mowa w ust. 1, jest dokonywany w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku o dokonanie wpisu, z wyłączeniem przypadków, gdy przepisy ustawy przewidują odrębny termin dokonania wpisu.
2.
Wpisu kasy oszczędnościowo-kredytowej do rejestru dokonuje się z urzędu w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 131 zawiadomienie o rozpoczęciu świadczenia usług płatniczych przez kasę oszczędnościowo-kredytową ust. 1.
1.
Krajowe instytucje płatnicze, małe instytucje płatnicze, dostawcy świadczący wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku, biura usług płatniczych, kasy oszczędnościowo-kredytowe, krajowe instytucje pieniądza elektronicznego, oddziały zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego, podmioty wykonujące działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b, do których ma zastosowanie przepis art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 1, oraz podmioty prowadzące działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12 są obowiązane zapewnić zgodność danych wpisanych do rejestru ze stanem faktycznym.
2.
Podmioty, o których mowa w ust. 1, są obowiązane poinformować KNF o każdej zmianie danych objętych wpisem do rejestru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uzyskania informacji o zmianie, składając stosowny wniosek.
3.
W przypadku naruszenia obowiązku, o którym mowa w ust. 2, KNF może nałożyć na podmiot, o którym mowa w ust. 1, karę pieniężną w wysokości nieprzekraczającej 500 zł za każdy dzień opóźnienia, nie większej jednak niż 100.000 zł; przepisy art. 105 uprawnienia KNF wobec krajowej instytucji płatniczej naruszającej przepisy ust. 2, 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
Odmowa dokonania wpisu do rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.
1.
KNF może odmówić dokonania wpisu do rejestru, jeżeli wniosek jest niekompletny i nie został uzupełniony w wyznaczonym terminie lub dane zawarte we wniosku są niezgodne ze stanem faktycznym.
2.
KNF odmawia wpisu do rejestru osoby fizycznej, wobec której prawomocnie orzeczono zakaz prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym wpisem.
3.
W przypadku biura usług płatniczych KNF odmawia wpisu do rejestru także, jeśli wnioskodawcę wykreślono z rejestru zgodnie z przepisem art. 142 przesłanki wykreślenia wpisu z rejestru ust. 1a pkt 1 w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
1.
KNF z urzędu dokonuje wykreślenia wpisu z rejestru w przypadku:
1)
cofnięcia lub wygaśnięcia zezwolenia, o którym mowa w art. 60 zezwolenie na świadczenie usług płatniczych ust. 1, art. 132a zezwolenie na wydawanie pieniądza elektronicznego ust. 1 i art. 132zh zezwolenie wydawanie w RP pieniądza elektronicznego przez oddział zagranicznej instytucji pieniądza elektronicznego ust. 1;
2)
zakończenia działalności przez kasę oszczędnościowo-kredytową, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 131 zawiadomienie o rozpoczęciu świadczenia usług płatniczych przez kasę oszczędnościowo-kredytową ust. 2;
3)
zakończenia przez biuro usług płatniczych działalności gospodarczej lub działalności w charakterze biura usług płatniczych, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 123 zawiadomienie o zamiarze zakończenia działalności w charakterze biura usług płatniczych, nie wcześniej niż z datą wskazaną w tym zawiadomieniu;
4)
prawomocnego orzeczenia wobec osoby fizycznej wpisanej do rejestru zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym wpisem;
5)
zakończenia przez podmiot wykonujący działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b działalności gospodarczej lub działalności określonej w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 11 lit. a lub b, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 6c obowiązek powiadomienia KNF o oferowanych usługach ust. 8, nie wcześniej niż z dniem wskazanym w tym zawiadomieniu;
6)
zakończenia przez podmiot wykonujący działalność określoną w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12 działalności gospodarczej lub działalności określonej w art. 6 wyłączenie stosowania przepisów ustawy pkt 12, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 6d roczne powiadomienie o oferowanych usługach ust. 8, nie wcześniej niż z dniem wskazanym w tym zawiadomieniu;
7)
zakończenia przez małą instytucję płatniczą działalności gospodarczej lub działalności w charakterze małej instytucji płatniczej, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 117m zawiadomienie o zamiarze zakończenia działalności przez małą instytucję płatniczą, nie wcześniej niż z dniem wskazanym w tym zawiadomieniu;
8)
zakończenia przez dostawcę świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku działalności gospodarczej lub działalności w charakterze dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku, na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 117b wpis do rejestru dostawców świadczących wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku ust. 8, nie wcześniej niż z dniem wskazanym w tym zawiadomieniu;
9)
uzyskania przez dostawcę, o którym mowa w art. 4 dostawca usług płatniczych ust. 2 pkt 10, 11 lub 12, uprawnienia do świadczenia usług płatniczych w innym charakterze;
10)
niewykonania przez dostawcę, o którym mowa w art. 4 dostawca usług płatniczych ust. 2 pkt 10, 11 lub 12, usług płatniczych, do których świadczenia jest uprawniony, w terminie 12 miesięcy od dnia wpisu do rejestru;
11)
niewykonywania przez dostawcę, o którym mowa w art. 4 dostawca usług płatniczych ust. 2 pkt 10, 11 lub 12, usług płatniczych, do których świadczenia jest uprawniony, przez okres dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy;
12)
wykreślenia przedsiębiorcy świadczącego usługi płatnicze w charakterze małej instytucji płatniczej albo dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego.
1a.
KNF dokonuje z urzędu wykreślenia biura usług płatniczych z rejestru biur usług płatniczych w przypadku:
1)
wydania decyzji, o której mowa w art. 129 nadzór nad biurami usług płatniczych ust. 6a;
2)
(uchylony)
3)
gdy biuro zostało wykreślone z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1b.
Biuro usług płatniczych, które z urzędu wykreślono z rejestru biur usług płatniczych w przypadku, o którym mowa w ust. 1a pkt 1, może uzyskać ponowny wpis do tego rejestru nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wykreślenia.
1c.
Przepisy ust. 1a i 1b stosuje się odpowiednio do dostawcy świadczącego wyłącznie usługę dostępu do informacji o rachunku oraz małej instytucji płatniczej.
2.
KNF może dokonać z urzędu wykreślenia wpisu z rejestru w zakresie dotyczącym agenta lub oddziału krajowej instytucji płatniczej albo krajowej instytucji pieniądza elektronicznego w przypadku uzyskania od właściwych organów nadzorczych goszczącego państwa członkowskiego, w którym krajowa instytucja płatnicza lub krajowa instytucja pieniądza elektronicznego prowadzi działalność w zakresie usług płatniczych lub wydawania pieniądza elektronicznego przez danego agenta lub dany oddział, informacji wskazujących, iż istnieją uzasadnione podstawy do podejrzeń, że w związku z tą działalnością jest popełniane lub zostało popełnione przestępstwo, o którym mowa w art. 165a finansowanie przestępstwa o charakterze terrorystycznym lub art. 299 pranie brudnych pieniędzy Kodeksu karnego, usiłowano popełnić takie przestępstwo lub popełnienie takiego przestępstwa jest zamierzone, lub świadczenie usług przez agenta lub działalność oddziału mogłaby zwiększać ryzyko prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Wykreślenie wpisu z rejestru następuje w drodze decyzji.
1.
KNF niezwłocznie powiadamia EUNB o informacjach wpisywanych do rejestru, w tym o przypadkach wykreślenia z rejestru, wraz z podaniem przyczyn wykreślenia.
2.
KNF zapewnia prawidłowość oraz bieżącą aktualizację informacji przekazywanych EUNB.
1.
KNF udostępnia na swojej stronie internetowej informacje o unijnych instytucjach płatniczych oraz unijnych instytucjach pieniądza elektronicznego, które zgłosiły zamiar świadczenia usług płatniczych lub prowadzenia działalności związanej z wydawaniem pieniądza elektronicznego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, obejmujące:
1)
dane dotyczące unijnej instytucji płatniczej lub unijnej instytucji pieniądza elektronicznego, obejmujące:
a) nazwę (firmę),
b) siedzibę i adres;
2)
numer albo inne oznaczenie udzielonego unijnej instytucji płatniczej lub unijnej instytucji pieniądza elektronicznego przez właściwy organ nadzorczy macierzystego państwa członkowskiego zezwolenia, o ile taki numer lub takie oznaczenie zostały nadane;
3)
wykaz usług płatniczych, jakie unijna instytucja płatnicza lub unijna instytucja pieniądza elektronicznego zamierzają świadczyć w ramach działalności transgranicznej, lub informację o zamiarze prowadzenia działalności związanej z wydawaniem pieniądza elektronicznego;
4)
dane dotyczące oddziału, obejmujące:
a) nazwę (firmę) oddziału,
b) adres oddziału;
5)
dane dotyczące agentów unijnej instytucji płatniczej lub unijnej instytucji pieniądza elektronicznego, obejmujące:
a) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta,
b) siedzibę i adres albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1, są na bieżąco aktualizowane.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...