1.
Termin do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz sprawozdań, o których mowa w art. 9o sprawozdania podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników i transportu nieczystości ciekłych ust. 1, uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem deklaracja lub sprawozdanie zostało:
1)
nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896, 1933 i 2042) lub
2)
wysłane na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 objaśnienie pojęć pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta i został wystawiony dowód otrzymania, o którym mowa w art. 41 warunki wystawiania dowodów otrzymania tej ustawy.
2.
W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona, uniemożliwiającej złożenie sprawozdań, o których mowa w art. 9n sprawozdania odbierającego odpady komunalne ust. 1, art. 9na sprawozdania prowadzącego punkt zbierania odpadów komunalnych ust. 1, art. 9nb sprawozdania podmiotu zbierającego odpady komunalne ust. 1, art. 9q sprawozdanie z gospodarowania odpadami komunalnymi ust. 1 i art. 9s sprawozdanie marszałka województwa z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ust. 1, w terminie określonym odpowiednio w art. 9n sprawozdania odbierającego odpady komunalne ust. 2, art. 9na sprawozdania prowadzącego punkt zbierania odpadów komunalnych ust. 2, art. 9nb sprawozdania podmiotu zbierającego odpady komunalne ust. 2, art. 9q sprawozdanie z gospodarowania odpadami komunalnymi ust. 2 i art. 9s sprawozdanie marszałka województwa z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ust. 2, podmioty obowiązane składają sprawozdania niezwłocznie po ustaniu awarii.
3.
Administrator Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zamieszcza komunikat o czasie trwania awarii na swojej stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej rejestru umożliwiającej dostęp do indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o ile jest to technicznie możliwe.