1.
Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, której jedynym fundatorem jest Skarb Państwa, zwana dalej "Fundacją", ulega likwidacji z dniem wejścia w życie ustawy.
2.
Z chwilą likwidacji Fundacji:
1)
Agencja przejmuje zobowiązania i wierzytelności oraz środki finansowe i pozostały majątek Fundacji, a także posiadane przez nią dokumenty;
2)
Agencja staje się stroną umów obowiązujących Fundację, z tym że do umów o pracę stosuje się przepis pkt 3;
3)
pracownicy Fundacji stają się pracownikami Agencji i stosuje się do nich przepisy art. 231 przejście zakładu pracy na innego pracodawcę § 3 i 4 Kodeksu pracy.
3.
Agencja jest zwolniona z podatków i innych danin publicznych z tytułu przejęcia majątku Fundacji.
4.
Agencja wykorzystuje środki majątkowe przejęte od Fundacji na realizację celów, którym Fundacja służyła.
5.
Podmiot będący stroną umowy wzajemnej zawartej z Fundacją może, w ciągu 30 dni od dnia wejścia w życie ustawy, odstąpić od tej umowy, informując o tym Prezesa. W tym przypadku do zaspokajania wzajemnych roszczeń stosuje się przepisy umowy, a jeżeli umowa nie reguluje tej sytuacji - przepisy Kodeksu cywilnego.