• Ustawa o wdrożeniu naziem...
  29.03.2024

Ustawa o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Stan prawny aktualny na dzień: 29.03.2024

Dz.U.2016.0.649 t.j. - Ustawa z dnia 30 czerwca 2011 r. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Obserwuj akt

Rozdział 3. Kampania informacyjna o telewizji cyfrowej

1.
Nadawcy, o których mowa w art. 4 obowiązek zaprzestania wykorzystywania częstotliwości w służbie radiodyfuzyjnej ust. 1, są obowiązani rozpowszechniać na własny koszt w programach telewizyjnych, o których mowa w art. 4 obowiązek zaprzestania wykorzystywania częstotliwości w służbie radiodyfuzyjnej ust. 1, przekazy dotyczące telewizji cyfrowej, zawierające informacje dotyczące:
1)
terminu zakończenia rozpowszechniania programu telewizyjnego w sposób analogowy drogą rozsiewczą naziemną;
2)
sposobów dostosowania odbiornika telewizyjnego do odbioru programu telewizyjnego w sposób cyfrowy, w szczególności odbioru programu w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną;
3)
numeru bezpłatnej infolinii i adresu strony internetowej, o których mowa w art. 16 kampania informacyjna o naziemnej telewizji cyfrowej ust. 1 pkt 3, pod którymi użytkownik może uzyskać informacje, w szczególności o sposobie dostosowania odbiornika telewizyjnego do odbioru programu telewizyjnego w sposób cyfrowy, w tym odbioru programu telewizyjnego w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną.
2.
Telewizja Polska S.A. jest obowiązana rozpowszechniać na własny koszt w regionalnych programach telewizyjnych przekazy informujące o terminach wdrożenia telewizji cyfrowej, określonych przez Prezesa UKE, zgodnie z art. 3 wdrożenie naziemnej telewizji cyfrowej ust. 2, na obszarach terytorium RP objętych ich zasięgiem.
3.
Przekazy, o których mowa w ust. 1, są realizowane w formie trzyminutowych audycji rozpowszechnianych raz w tygodniu w godzinach 17idx00-2100 oraz ogłoszeń i komunikatów rozpowszechnianych dwa razy każdego dnia w tygodniu w wymiarze po 30 sekund w godzinach 6idx00-2300, z zastrzeżeniem ust. 6.
4.
Przekazy, o których mowa w ust. 2, są realizowane w formie komunikatów tekstowych przy wydaniach serwisów informacyjnych.
5.
Nadawcy, o których mowa w art. 4 obowiązek zaprzestania wykorzystywania częstotliwości w służbie radiodyfuzyjnej ust. 1, są obowiązani rozpocząć rozpowszechnianie przekazów, o których mowa w ust. 1 i 2, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie ustawy. Zakończenie rozpowszechniania przekazów następuje nie wcześniej niż z dniem 31 lipca 2013 r.
6.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji może, w drodze rozporządzenia, określić krótszy niż określony w ust. 3 czas trwania emisji audycji, ogłoszeń lub komunikatów lub zmniejszyć częstotliwość tych emisji określoną w ust. 3, biorąc pod uwagę stan wdrożenia naziemnej telewizji cyfrowej na terytorium RP, w szczególności w zakresie terminów, o których mowa w art. 3 wdrożenie naziemnej telewizji cyfrowej ust. 2, a także konieczność zapewnienia skutecznej i efektywnej kampanii informacyjnej.
1.
Do przekazów, o których mowa w art. 12 obowiązek rozpowszechniania informacji o telewizji cyfrowej, nie stosuje się art. 16 przekazy handlowe i art. 16a nadawanie reklam lub telesprzedaży ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.
2.
Audycji, o której mowa w art. 12 obowiązek rozpowszechniania informacji o telewizji cyfrowej ust. 3, nie przerywa się w celu nadania reklamy lub telesprzedaży.
Minister właściwy do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, po zasięgnięciu opinii Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowe wymagania dotyczące treści przekazów, o których mowa w art. 12 obowiązek rozpowszechniania informacji o telewizji cyfrowej ust. 1, mając na względzie konieczność upowszechnienia informacji wymienionych w tym przepisie, w szczególności wśród osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu wzroku albo słuchu, oraz zapewnienie skutecznego wdrożenia telewizji cyfrowej na terytorium RP.
1.
Nadawcy, o których mowa w art. 4 obowiązek zaprzestania wykorzystywania częstotliwości w służbie radiodyfuzyjnej ust. 1, są obowiązani do zamieszczenia, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie ustawy, na ich stronach internetowych adresu strony internetowej, o której mowa w art. 16 kampania informacyjna o naziemnej telewizji cyfrowej ust. 1 pkt 3.
2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, wygasa z dniem 31 lipca 2013 r.
1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji jest obowiązany do przeprowadzenia kampanii informacyjnej o naziemnej telewizji cyfrowej, obejmującej w szczególności:
1)
popularyzowanie informacji związanych z odbiorem programu telewizyjnego w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną, w tym ich publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra,
2)
opracowywanie i wydawanie publikacji popularyzujących wiedzę o odbiorze programu telewizyjnego w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną, w tym wydawanie broszur i ulotek,
3)
zapewnienie bezpłatnej infolinii i strony internetowej w celu udzielania informacji, w szczególności o sposobie dostosowania odbiornika telewizyjnego do odbioru programu telewizyjnego w sposób cyfrowy, w tym odbioru programu telewizyjnego w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną
- z uwzględnieniem użytkowników o specjalnych potrzebach, w szczególności osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu wzroku albo słuchu.
2.
Kampania informacyjna, o której mowa w ust. 1, rozpoczyna się z dniem wejścia w życie ustawy i jest prowadzona do dnia 31 lipca 2013 r.
3.
Minister właściwy do spraw informatyzacji z dniem wejścia w życie ustawy ogłasza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra numer bezpłatnej infolinii i adres strony internetowej, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...