1.
Wójt, burmistrz, prezydent miasta zapewnia na obszarze gminy (miasta) realizację następujących zadań:
1)
całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowania prowadzonych czynności;
2)
współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
3)
nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
4)
współpracę z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5)
współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6)
realizację zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
2.
W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, wójt, burmistrz, prezydent miasta może tworzyć gminne (miejskie) centra zarządzania kryzysowego.
2a.
W przypadku utworzenia, gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego wykonuje zadania określone
w art. 22 zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia właściwego centrum zarządzania kryzysowego ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. – Prawo o zgromadzeniach.
w art. 22 zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia właściwego centrum zarządzania kryzysowego ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. – Prawo o zgromadzeniach.
3.
Art. 18 powiatowe centra zarządzania kryzysowego ust. 4 stosuje się odpowiednio.