1.
Podmiot, o którym mowa w
art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, zamierzający wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, o którym mowa w
art. 66 rodzaje kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 2–4, składa za pośrednictwem SMK wniosek o wpis do rejestru, zawierający następujące dane:
1)
oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2)
formę organizacyjno-prawną wnioskodawcy;
3)
numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym - w przypadku podmiotu podlegającego obowiązkowi takiego wpisu;
4)
określenie rodzaju, dziedziny i systemu kształcenia;
5)
miejsce prowadzenia kształcenia, w odniesieniu do zajęć teoretycznych i praktycznych.
1a.
Warunkiem dokonywania określonych ustawą czynności za pomocą SMK jest założenie konta w sposób umożliwiający potwierdzenie danych podmiotu, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, zamierzającego wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, o którym mowa w art. 66 rodzaje kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 2–4.
1b.
Potwierdzenia, o którym mowa w ust. 1a, dokonuje się na podstawie wniosku o nadanie uprawnień:
1)
podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub
2)
potwierdzonego przez Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych w zakresie danych podmiotu, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, zamierzającego wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, o którym mowa w art. 66 rodzaje kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 2–4.
1c.
Weryfikacji podmiotu, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, zamierzającego wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, o którym mowa w art. 66 rodzaje kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 2–4, dokonuje Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych.
1d.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się oświadczenie o posiadaniu bazy dydaktycznej do realizacji staży określonych w programie kształcenia. W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, zamierzający wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, o którym mowa w art. 66 rodzaje kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 2–4, nie może zapewnić odbywania staży określonych w programie kształcenia w ramach swojej struktury organizacyjnej, dołącza do wniosku umowę lub porozumienie z innymi podmiotami w sprawie realizacji tych staży.
1e.
Organ prowadzący rejestr może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych wyjaśnień i dokumentów dotyczących zapewnienia kadry dydaktycznej oraz miejsca prowadzenia kształcenia teoretycznego i praktycznego.
2.
Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca składa oświadczenie następującej treści:
"Oświadczam, że:
1)
dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą;
2)
znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie kształcenia podyplomowego, określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 814).".
3.
Oświadczenie powinno również zawierać:
1)
oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby;
2)
oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3)
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
4.
Wpis do rejestru podlega opłacie.
5.
Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 4, wynosi 6% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego.
6.
Opłata, o której mowa w ust. 4, stanowi przychód Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.
6a.
Organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru, które zawiera następujące dane:
1)
oznaczenie organizatora kształcenia;
2)
adres miejsca zamieszkania lub siedziby organizatora kształcenia;
3)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) organizatora kształcenia;
4)
formę organizacyjno-prawną organizatora kształcenia;
5)
numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym organizatora kształcenia (w przypadku podmiotu podlegającego obowiązkowi takiego wpisu);
6)
wskazanie rodzaju i dziedziny kształcenia;
7)
wskazanie adresata programu;
8)
wskazanie systemu kształcenia;
9)
miejsce prowadzenia kształcenia.
6b.
Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu wnioskodawcy do rejestru w terminie 30 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 1e, oraz oświadczeniem, o którym mowa w ust. 2.
6c.
Jeżeli organ prowadzący rejestr nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa w ust. 6b, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 40 dni, wnioskodawca może rozpocząć działalność, chyba że organ wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wpis.
6d.
Jeżeli organ wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wpis, termin, o którym mowa w ust. 6c, biegnie od dnia wpływu uzupełnienia wniosku.
6e.
Wnioskodawca uzupełnia wniosek o wpis w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
7.
Organ prowadzący rejestr odmawia wpisu wnioskodawcy do rejestru, w przypadku gdy:
1)
wydano prawomocne orzeczenie zakazujące wnioskodawcy wykonywania działalności objętej wpisem;
2)
organizatora kształcenia, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, wykreślono z rejestru na podstawie ust. 8 pkt 1, 4 lub 5 w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;
3)
wnioskodawca nie spełnia warunków, o których mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 i 3 pkt 1–4.
8.
Wpis organizatora kształcenia, o którym mowa w a
art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5 , do rejestru podlega wykreśleniu w przypadku:
1)
złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2, niezgodnego ze stanem faktycznym;
2)
wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego organizatorowi kształcenia wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru;
3)
likwidacji organizatora kształcenia;
4)
rażącego naruszenia warunków prowadzenia kształcenia podyplomowego określonych w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 3;
5)
niezastosowania się do zaleceń pokontrolnych, o których mowa w art. 82 kontrola organizatorów kształcenia podyplomowego ust. 12 pkt 1 albo w art. 83 nadzór nad realizacją kształcenia podyplomowego ust. 13 pkt 1;
6)
złożenia przez organizatora kształcenia, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, wniosku o wykreślenie z rejestru;
7)
uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy;
8)
wykreślenia organizatora kształcenia z rejestru, o którym mowa w art. 100 wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
9.
W przypadkach, o których mowa w ust. 8 pkt 1, 4 i 5, wykreślenie z rejestru następuje po uprzednim podjęciu przez organ prowadzący rejestr uchwały o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru.
9a.
Uchwała, o której mowa w ust. 9, podlega natychmiastowemu wykonaniu.
9b.
Przepis ust. 8 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy organizator kształcenia wykonuje działalność gospodarczą objętą wpisem także na podstawie wpisów do innych rejestrów działalności regulowanej w tym samym zakresie działalności gospodarczej.
10.
Organizator kształcenia, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, którego wykreślono z rejestru na podstawie ust. 8 pkt 1, 4 lub 5, może uzyskać ponowny wpis do tego rejestru nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia podjęcia uchwały o wykreśleniu.
11.
Przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio do organizatora kształcenia, który wykonywał działalność gospodarczą bez wpisu do rejestru. Nie dotyczy to sytuacji określonej w ust. 6c.
12.
W przypadku zmiany danych zawartych w rejestrze podmiot, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, składa za pośrednictwem SMK wniosek w sprawie zmiany danych wpisanych do rejestru, zawierający dane, o których mowa w ust. 1, wskazując zakres wprowadzanej zmiany. Po dokonaniu zmiany organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie, o którym mowa w ust. 6a.
13.
Do wniosku w sprawie zmiany danych wpisanych do rejestru podmiot, o którym mowa w
art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, dołącza oświadczenie, o którym mowa w ust. 1d, jeżeli dotyczy, oraz oświadczenie następującej treści:
Oświadczam, że:
1)
dane zawarte we wniosku w sprawie zmiany danych wpisanych do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą;
2)
znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie kształcenia podyplomowego, określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 814, 854 i 1897).
14.
Podmiot, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, może złożyć za pośrednictwem SMK wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru zawierający dane, o których mowa w ust. 1.
15.
Do wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru podmiot, o którym mowa w art. 75 organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1–5, dołącza oświadczenie następującej treści:
Oświadczam, że dane zawarte we wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą.
16.
Do wniosków, o których mowa w ust. 12 i 14, przepisy ust. 1c i 6b stosuje się odpowiednio.