1.
Do zadań dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej, którego właściwość została określona w przepisach wydanych na podstawie art. 9 kompetencje dyrektorów urzędów żeglugi śródlądowej ust. 2d, należy:
1)
gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji, o których mowa w art. 47a zharmonizowany system usług informacji rzecznej - RIS ust. 2;
2)
zapewnianie użytkownikom RIS dostępu do elektronicznych map nawigacyjnych;
3)
udostępnianie organom administracji publicznej oraz państwom członkowskim elektronicznych raportów ze statków, zawierających w szczególności dane dotyczące statku i przewożonych towarów;
4)
harmonizacja usług, treści, formatu i częstotliwości udostępniania danych w sposób umożliwiający użytkownikom RIS dostęp do RIS na poziomie europejskim (interoperacyjność);
5)
promowanie korzystania z RIS oraz wykorzystywanie technologii pozycjonowania satelitarnego.
2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej, którego właściwość została określona w przepisach wydanych na podstawie art. 9 kompetencje dyrektorów urzędów żeglugi śródlądowej ust. 2d, wykonuje przy pomocy centrum RIS wchodzącego w skład urzędu żeglugi śródlądowej obsługującego tego dyrektora.