1.
Dom maklerski ustanawia i wdraża politykę w zakresie utrzymywania i doskonalenia przez członków zarządu i rady nadzorczej wiedzy i kompetencji niezbędnych do należytego wykonywania powierzonych obowiązków.
2.
Polityka, o której mowa w ust. 1, zawiera co najmniej:
1)
wskazanie celów szkoleniowych w przypadku domu maklerskiego, oddzielnie dla zarządu i rady nadzorczej, a w odpowiednich przypadkach oddzielnie dla konkretnych funkcji;
2)
określenie środków finansowych oraz zasobów kadrowych przeznaczonych na utrzymywanie i doskonalenie wiedzy i kompetencji członków zarządu lub rady nadzorczej;
3)
procedurę zgłoszenia przez członka zarządu lub rady nadzorczej potrzeby udziału w procesie szkoleniowym;
4)
wskazanie sposobów identyfikacji potrzeb szkoleniowych członków zarządu lub rady nadzorczej.
3.
Polityka, o której mowa w ust. 1, określa także utrzymywanie i doskonalenie wiedzy i kompetencji przez kluczowych pracowników.
4.
Polityka, o której mowa w ust. 1, jest zatwierdzana przez zarząd i radę nadzorczą.