1.
Zmiana pochylenia poprzecznego jezdni powinna być wykonana na krzywej przejściowej, prostej przejściowej, jeżeli krzywa przejściowa nie jest wymagana, lub na łuku kołowym o większym promieniu, jeżeli jest to krzywa koszowa.
2.
Usytuowanie osi obrotu jezdni powinno być tak dobrane, aby zapewnić sprawny odpływ wody oraz płynny przebieg krawędzi jezdni, o którym mowa w § 26 ust. 1 pkt 1.
3.
Zmiana pochylenia poprzecznego jezdni drogi powinna być tak prowadzona, aby dodatkowe pochylenia podłużne krawędzi jezdni nie przekraczały wartości określonych w tabeli:
Prędkość projektowa (km/h) | Dopuszczalne dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni (%) | |
największe | najmniejsze na odcinku o pochyleniu poprzecznym ≤ 2% | |
1 | 2 | 3 |
120-100 | 0,90 | |
80 | 1,0 | 0,1 x a |
70, 60 | 1,6 | a - odległość krawędzi jezdni od osi obrotu (m) |
≤50 | 2,0 |