• Ustawa o wjeździe na tery...
  18.04.2024
Obserwuj akt

Rozdział 6. Rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE

W sprawach dotyczących obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE prowadzi się w systemie informatycznym następujące rejestry:
1)
pobytu obywatela UE;
2)
kart pobytowych;
3)
dokumentów potwierdzających prawo stałego pobytu;
4)
kart stałego pobytu;
5)
zaświadczeń, o których mowa w art. 41a zaświadczenie potwierdzające domniemanie bycia ofiarą handlu ludźmi ust. 1.
Rejestry w sprawach dotyczących obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE prowadzą:
1)
wojewoda i Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców, każdy w swoim zakresie - w przypadku rejestrów, o których mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 1-4;
2)
minister właściwy do spraw wewnętrznych - w przypadku rejestru, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 5.
W rejestrach przechowuje się dane, o których mowa w art. 8 przetwarzanie danych w postępowaniach i rejestrach, dotyczące obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE, wobec których prowadzi się postępowania w sprawach uregulowanych w ustawie, a ponadto:
1)
w rejestrze, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 1, przechowuje się:
a) informacje o wnioskach dotyczących zarejestrowania pobytu, wydania nowego i wymiany zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu,
b) informacje dotyczące zarejestrowania pobytu,
c) imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika dokonującego wpisu do rejestru,
d) informacje o wydaniu nowego i wymianie zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu,
e) informacje o decyzjach administracyjnych, postanowieniach i wyrokach sądu dotyczących odmowy i unieważnienia zarejestrowania pobytu,
f) informacje o dacie wydania, numerze, serii i dacie upływu okresu ważności zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu,
g) obraz linii papilarnych - w przypadku obywateli Zjednoczonego Królestwa;
2)
w rejestrze, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 2, przechowuje się informacje o:
a) wnioskach o wydanie karty pobytowej, wydanie nowej karty pobytowej i wymianę karty pobytowej,
b) dacie wydania, numerze, serii i dacie upływu okresu ważności karty pobytowej,
c) decyzjach administracyjnych, postanowieniach i wyrokach sądu dotyczących wymiany i unieważnienia karty pobytowej,
d) obrazie linii papilarnych;
3)
w rejestrze, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 3, przechowuje się informacje o:
a) wnioskach o wydanie dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu, wydanie nowego dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu i wymianę dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu,
b) dacie wydania, numerze, serii i dacie upływu okresu ważności dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu,
c) decyzjach administracyjnych, postanowieniach i wyrokach sądu dotyczących wymiany i unieważnienia dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu,
d) obrazie linii papilarnych - w przypadku obywateli Zjednoczonego Królestwa;
4)
w rejestrze, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 4, przechowuje się informacje o:
a) wnioskach o wydanie karty stałego pobytu, wydanie nowej karty stałego pobytu i wymianę karty stałego pobytu,
b) dacie wydania, numerze, serii i dacie upływu okresu ważności karty stałego pobytu,
c) decyzjach administracyjnych, postanowieniach i wyrokach sądu dotyczących wymiany i unieważnienia karty stałego pobytu,
d) obrazie linii papilarnych;
5)
w rejestrze, o którym mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 5, przechowuje się informacje o:
a) organie, który wydał zaświadczenie, o którym mowa w art. 41a zaświadczenie potwierdzające domniemanie bycia ofiarą handlu ludźmi ust. 1,
b) dacie wydania zaświadczenia, o którym mowa w art. 41a zaświadczenie potwierdzające domniemanie bycia ofiarą handlu ludźmi ust. 1,
c) dacie unieważnienia zaświadczenia, o którym mowa w art. 41a zaświadczenie potwierdzające domniemanie bycia ofiarą handlu ludźmi ust. 1.
1.
Dane w postaci odcisków linii papilarnych pobranych w celu wydania karty pobytowej lub karty stałego pobytu przechowuje się w rejestrach, o których mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 2 lub 4, do czasu wpisania do tych rejestrów potwierdzenia odbioru tych kart przez organ, który je wydał, nie dłużej niż 90 dni od dnia wydania tych kart.
2
objaśnienie pojęć ustawowych. W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania karty pobytowej lub karty stałego pobytu lub decyzji o odmowie ich wymiany dane w postaci odcisków linii papilarnych przechowuje się w rejestrach, o których mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 2 lub 4, do czasu wpisania informacji o wydaniu tych decyzji do rejestrów, gdy decyzje te stały się prawomocne.
1.
Dane w postaci odcisków linii papilarnych pobranych w celu zarejestrowania pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa, wydania nowego lub wymiany zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu lub wydania dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa, wydania nowego lub wymiany dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu przechowuje się w rejestrach, o których mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 1 lub 3, do czasu wpisania do tych rejestrów potwierdzenia odbioru zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu lub dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu przez organ, który je wydał, nie dłużej niż 90 dni od daty wydania tych dokumentów.
2.
W przypadku wydania decyzji o odmowie zarejestrowania pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa, wydania dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa lub decyzji o odmowie wymiany zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu lub wymiany dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu dane w postaci odcisków linii papilarnych przechowuje się w rejestrach, o których mowa w art. 79 rejestry w sprawach obywateli UE i członków rodzin niebędących obywatelami UE pkt 1 lub 3, do czasu wpisania informacji o wydaniu tych decyzji do rejestrów, gdy decyzje te stały się prawomocne.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...