1.
Komendant Główny Policji prowadzi Krajowy Punkt Kontaktowy do Spraw Broni Alarmowej i Sygnałowej, zwany dalej „Punktem Kontaktowym”.
2.
Do zadań Punktu Kontaktowego należy:
1)
wykonywanie zadań Komendanta Głównego Policji w zakresie prowadzenia rejestru broni alarmowej i sygnałowej;
2)
ewidencjonowanie wyników kontroli, o których mowa w art. 47j dokumentowanie przebiegu kontroli ust. 4;
3)
przekazywanie punktom kontaktowym utworzonym w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, na ich wniosek, informacji z rejestru broni alarmowej i sygnałowej, informacji o wynikach kontroli, o której mowa w art. 47j dokumentowanie przebiegu kontroli ust. 4, oraz występowanie z wnioskami o udzielenie takich informacji;
4)
ewidencjonowanie oświadczeń przedsiębiorców, o których mowa w art. 47n oświadczenie przekazywane do Krajowego Punktu Kontaktowego do Spraw Broni Alarmowej i Sygnałowej;
5)
prowadzenie elektronicznej skrzynki pocztowej oraz publikowanie na stronie internetowej Punktu Kontaktowego informacji w zakresie swojego działania, w języku polskim oraz w jednym, innym niż język polski, języku oficjalnym Unii Europejskiej.
3.
Komendant Główny Policji może powierzyć wykonywanie zadań Punktu Kontaktowego podległej sobie jednostce organizacyjnej.