1)
nazwę organizacji zbiorowego zarządzania, odróżniającą ją od innych podmiotów;
2)
terytorium działania i siedzibę organizacji zbiorowego zarządzania;
3)
cele organizacji zbiorowego zarządzania i sposoby ich realizacji;
4)
warunki i sposób nabywania i utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków;
5)
zasady i tryb:
a) zwoływania walnego zebrania członków lub zebrania delegatów,
b) zastępowania walnego zebrania członków zebraniem delegatów, o ile przewiduje się taką możliwość;
a) zwoływania walnego zebrania członków lub zebrania delegatów,
b) zastępowania walnego zebrania członków zebraniem delegatów, o ile przewiduje się taką możliwość;
6)
czas trwania kadencji oraz zasady i tryb wyboru zarządu oraz komisji rewizyjnej, uzupełniania składu tych organów, a także odwoływania i wygasania mandatów ich członków;
7)
sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
8)
sposób reprezentowania organizacji zbiorowego zarządzania, w tym sposób zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności uchwał organów tej organizacji;
9)
sposób zarządzania majątkiem organizacji zbiorowego zarządzania;
10)
zasady dokonywania zmian statutu;
11)
przeznaczenie majątku organizacji zbiorowego zarządzania w przypadku jej likwidacji.