• § 13. - Rejestr szkód pr...
  29.07.2025
Obserwuj akt
Artykuł nie obowiązuje. Akt uchylony dnia: 2016-11-26

§ 13 zas. rach.


Rejestr szkód przejętych w przypadku upadłości lub likwidacji zakładu ubezpieczeń

1.
Fundusz prowadzi rejestr szkód przejętych w przypadku upadłości lub likwidacji zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w zakresie ubezpieczeń obowiązkowych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4, na podstawie informacji otrzymanych w toku postępowania upadłościowego lub likwidacji zakładu ubezpieczeń oraz ustaleń dokonanych przez Fundusz.
2.
Rejestr obejmuje:
1)
nazwę zakładu ubezpieczeń w upadłości lub likwidacji, od którego Fundusz przejmuje roszczenie;
2)
nazwę zakładu ubezpieczeń, któremu Fundusz powierzył likwidację szkody;
3)
datę i numer rejestracji szkody, datę wystąpienia szkody, datę zgłoszenia szkody, datę zgłoszenia roszczenia oraz datę przejęcia wierzytelności przez Fundusz;
4)
grupę i rodzaj ubezpieczenia, którego szkoda dotyczy;
5)
dane identyfikujące sprawcę szkody, jeżeli Funduszowi przysługuje regres;
6)
wysokość roszczenia odszkodowawczego lub jego oszacowania;
7)
wysokość rezerwy na niewypłacone odszkodowania i świadczenia ustalonej przez zakład ubezpieczeń w upadłości lub zakład ubezpieczeń w likwidacji, według stanu na dzień ogłoszenia jego upadłości lub likwidacji;
8)
wysokość szacowanego zobowiązania ustaloną przez zakład ubezpieczeń, któremu Fundusz powierzył likwidację szkody;
9)
wysokość szacowanego zobowiązania ustaloną przez Fundusz;
10)
datę zatwierdzenia kwot do wypłaty przez Fundusz;
11)
kwoty wypłacone przez Fundusz oraz datę ich wypłaty.
3.
W rejestrze są ujmowane ponadto szacowane zobowiązania z tytułu szkód objętych ubezpieczeniem obowiązkowym zgłoszonych do Funduszu, kuratora lub syndyka po dniu ogłoszenia upadłości lub likwidacji, wynikających z umów ubezpieczenia ważnych na dzień wystąpienia szkody.
4.
Wysokość szacowanego zobowiązania jest ustalana na podstawie regulaminu tworzenia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, obowiązującego w zakładzie ubezpieczeń na dzień ogłoszenia jego upadłości lub likwidacji.
5.
Rejestr jest prowadzony w sposób umożliwiający sporządzenie na dzień bilansowy wykazu szacowanych zobowiązań z tytułu szkód przejętych a niewypłaconych do dnia bilansowego, w podziale na:
1)
lata kalendarzowe zgłoszenia szkody;
2)
lata kalendarzowe przejęcia przez Fundusz szkody w przypadku upadłości lub likwidacji zakładu ubezpieczeń;
3)
zakłady ubezpieczeń w upadłości lub likwidacji;
4)
zakłady ubezpieczeń, którym Fundusz powierzył likwidację szkody.
6.
Wykaz szacowanych zobowiązań z tytułu szkód przejętych przez Fundusz zawiera:
1)
wykaz szkód, obejmujący dla każdej szkody:
a) numer rejestracji szkody,
b) datę zgłoszenia szkody,
c) datę przejęcia wierzytelności przez Fundusz,
d) wysokość zobowiązania na dzień przejęcia przez Fundusz,
e) kwoty wypłacone w bieżącym okresie sprawozdawczym,
f) kwoty wypłacone w poprzednich okresach sprawozdawczych,
g) wysokość szacowanego zobowiązania na koniec okresu sprawozdawczego, odrębnie dla szkody na mieniu oraz dla szkody na osobie,
h) nazwę zakładu ubezpieczeń, któremu powierzono likwidację szkody;
2)
wykaz szkód zgłoszonych po dniu ogłoszenia upadłości lub likwidacji zakładu ubezpieczeń, obejmujący dla każdej szkody dane, o których mowa w pkt 1 lit. a i b oraz e-g, a ponadto:
a) datę wystąpienia szkody,
b) wysokość zobowiązania na koniec okresu sprawozdawczego, odrębnie dla szkody na mieniu oraz dla szkody na osobie.
7.
Wycena szacowanych zobowiązań na dzień bilansowy uwzględnia odsetki naliczone do dnia ogłoszenia upadłości lub likwidacji zakładu ubezpieczeń.
§ 13 Rejestr szkód przejętych w przypadku upadłości lub l... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...