• § 8. - Rejestr zgłoszony...
  29.07.2025
Obserwuj akt
Artykuł nie obowiązuje. Akt uchylony dnia: 2016-11-26

§ 8 zas. rach.


Rejestr zgłoszonych szkód z tytułu ubezpieczeń obowiązkowych

1.
Fundusz prowadzi rejestr szkód, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, na podstawie informacji otrzymanych od zakładów ubezpieczeń, do których zgłoszono roszczenie, oraz na podstawie informacji o szkodach zgłoszonych bezpośrednio do Funduszu.
2.
Rejestr obejmuje:
1)
nazwę zakładu ubezpieczeń, do którego zgłoszono roszczenie lub któremu Fundusz powierzył likwidację szkody;
2)
datę i numer rejestracji szkody, datę wystąpienia szkody oraz datę zgłoszenia roszczenia do zakładu ubezpieczeń;
3)
grupę i rodzaj ubezpieczenia, którego szkoda dotyczy;
4)
dane identyfikujące osobę trzecią, jeżeli ustalono sprawcę szkody;
5)
wysokość roszczenia odszkodowawczego lub jego oszacowania;
6)
wysokość szacowanego odszkodowania ustaloną przez zakład ubezpieczeń w wyniku likwidacji szkody, odrębnie dla szkody na mieniu i dla szkody na osobie;
7)
datę przekazania przez zakład ubezpieczeń do Funduszu dokumentacji szkodowej i oszacowania przez zakład ubezpieczeń kwoty do wypłaty;
8)
wysokość szacowanego odszkodowania ustaloną przez Fundusz, odrębnie dla szkody na mieniu i dla szkody na osobie;
9)
datę zatwierdzenia kwot do wypłaty przez Fundusz;
10)
kwoty wypłacone przez Fundusz oraz datę ich wypłaty;
11)
w przypadku ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń - datę przekazania przez Fundusz dokumentacji szkodowej do zakładu ubezpieczeń.
3.
Rejestr jest prowadzony w sposób umożliwiający sporządzenie na dzień bilansowy wykazu zobowiązań z tytułu szkód, dla których ustalono odpowiedzialność Funduszu, zgłoszonych a niezlikwidowanych do dnia bilansowego, w podziale na:
1)
lata kalendarzowe zgłoszenia szkody;
2)
zakłady ubezpieczeń, do których zgłoszono roszczenie.
4.
Wykaz szacowanych zobowiązań z tytułu szkód zgłoszonych zawiera:
1)
wykaz szkód zgłoszonych do Funduszu w okresie sprawozdawczym, obejmujący dla każdej szkody:
a) numer rejestracji szkody,
b) datę zgłoszenia szkody,
c) kwoty wypłacone w bieżącym okresie sprawozdawczym, odrębnie dla szkody na mieniu i dla szkody na osobie,
d) wartość zobowiązania na koniec okresu sprawozdawczego, odrębnie dla szkody na mieniu i dla szkody na osobie,
e) nazwę zakładu ubezpieczeń, któremu powierzono likwidację szkody;
2)
wykaz szkód zgłoszonych do Funduszu w poprzednim okresie sprawozdawczym a niezlikwidowanych do końca tego okresu, obejmujący dla każdej szkody dane, o których mowa w pkt 1, a ponadto:
a) datę powstania szkody,
b) wysokość zobowiązania na koniec poprzedniego okresu sprawozdawczego, odrębnie dla szkody na mieniu i dla szkody na osobie.
§ 8 Rejestr zgłoszonych szkód z tytułu ubezpieczeń obowią... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...