• Interpretacja indywidualn...
  16.06.2024

IPTPP1/443-623/11-2/MW

Interpretacja indywidualna
z dnia 2 listopada 2011 r.

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1623 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.


INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 02 sierpnia 2011 r. (data wpływu 11 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT działalności obejmującej sporty lotnicze - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania działalności obejmującej sporty lotnicze.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.
Aeroklub (nazywany dalej A) jest stowarzyszeniem, którego statutową i zarazem podstawową działalnością są sporty lotnicze takie jak akrobacje lotnicze, sporty samolotowe, spadochroniarstwo, szybownictwo, modelarstwo, paralotniarstwo. Jest Aeroklubem Regionalnym i jako podstawowa jednostka organizacyjna realizuje cele statutowe Aeroklubu Polskiego , będącego polskim związkiem sportowym.
Zgodnie ze statutem celami, jako jednostki Aeroklubu Polskiego przede wszystkim są:
organizacja i prowadzenie szkoleń lotniczych teoretycznych i praktycznych (m. in. paralotniowych, samolotowych, szybowcowych, spadochronowych ),
organizacja i prowadzenie lotów treningowych,
organizowanie skoków spadochronowych w ramach sportu spadochronowego,
zapewnianie możliwości wykonywania startów szybowców,
obsługa techniczna statków powietrznych,
zarządzanie ciągłą zdolnością do lotu statków powietrznych ( utrzymanie ich właściwego stanu technicznego),
hangarowanie statków powietrznych.
Działalność Aeroklubu nie jest nastawiona na osiąganie zysków. Opisane świadczenia wykonywane są przez A odpłatnie, z założeniem przeznaczenia całości ewentualnego zysku na cele statutowe. Działalność ta jest wykonywana głównie na rzecz członków A jak i członków innych Aeroklubów (należących do Aeroklubu Polskiego) oraz osób trzecich uprawiających sporty lotnicze (niebędących członkami A jak i innych Aeroklubów Regionalnych).
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy świadczenia wykonywane przez A w ramach jego działalności, wymienione w punktach od 1 do 7 przedstawionego stanu faktycznego, stanowią usługi ściśle związane ze sportem w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU i w konsekwencji podlegają zwolnieniu z VAT...
Czy do zastosowania zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU istotne jest, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako członek A, członek innego Aeroklubu Regionalnego czy też jest osobą uprawiającą sport lotniczy nie będąc członkiem żadnego z tych stowarzyszeń i tym samym nie podlegając pod działalność Aeroklubu Polskiego...
Czy dla zastosowania zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU ma znaczenie, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako sportowiec zawodowy (posiadający licencję zawodnika wydaną przez Polski Związek Sportu Lotniczego lub Międzynarodową Federację Lotniczą) czy sportowiec amator nie posiadający opisanych licencji...
Zdaniem Wnioskodawcy, analizując konstrukcję obecnych zwolnień z VAT, przewidzianych w ustawie, należy wskazać że przez odejście od odwołań do klasyfikacji statystycznych ustawodawca zdecydował, iż zakres zwolnień określany będzie przede wszystkim w oparciu o wykładnię językową, która jest jednocześnie podstawową metodą wykładni przepisów prawa podatkowego. Oznacza to, że znaczenie pojęć używanych w omawianych przepisach powinno być interpretowane w oparciu o ich powszechne rozumienie językowe.
Zgodnie z definicją słownikową sport to każda forma aktywności (fizycznej i umysłowej) podejmowanej w celu rywalizacji - zbiorowej lub indywidualnej, w różnych grach i dyscyplinach.
Podobną definicję zawiera ustawa o sporcie, w której wskazano, że sportem są wszelkie formy aktywności fizycznej, które przez uczestnictwo doraźne lub zorganizowane wpływają na wypracowanie lub poprawienie kondycji fizycznej lub psychicznej, rozwój stosunków społecznych lub osiągnięcie wyników sportowych na wszystkich poziomach.
W tak rozumianym pojęciu sportu mieszczą się sporty lotnicze, a Aeroklub Polski (działający m. in. przez Aerokluby Regionalne) jest wprost wymieniony w Komunikacie Ministra Sportu z dnia 18 października 2010 roku, wydanym w oparciu o ustawę o sporcie, przedstawiającym wykaz polskich związków sportowych.
Stanowisko podatnika odnośnie pytania 1.
Zgodnie ze stanowiskiem A świadczenia opisane w punktach 1-7 stanu faktycznego stanowią usługi ściśle związane ze sportem lotniczym i podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU w zakresie świadczeń zwolnionych z VAT mieszczą się usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu po warunkiem, że:
są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,
świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,
są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym,
- z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo -promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.
Analizując treść powołanego przepisu w odniesieniu do pytania 1, należy stwierdzić, iż są to usługi ściśle związane ze sportem lotniczym. Wynika to ze spełnienia następujących warunków:
Opisane szkolenia lotnicze prowadzone są ściśle w zakresie sportów lotniczych. Również loty treningowe, zapewnienie możliwości startu szybowców jak i skoki spadochronowe stanowią nieodzowny element wykonywania tych sportów. Obsługa techniczna statków powietrznych, zarządzanie ciągłą zdolnością do lotu i hangarowanie statków powietrznych, gdy dotyczą osób uprawiających sport a nie świadczących usługi komercyjne, też stanowią usługi ściśle związane ze sportem.
Przedmiotowe usługi muszą być świadczone przez kluby sportowe lub związki sportowe lub związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, którym celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. W ocenie A przesłanka ta jest spełniona, gdyż A jest członkiem Aeroklubu Polskiego i działa jako klub sportowy działający w ramach polskiego związku sportowego jakim jest właśnie Aeroklub Polski.
Usługi te muszą być konieczne do organizowania i uprawiania sportu i uczestniczenia w nim. Przesłanka ta jest spełniona, gdyż bez czynności opisanych w punktach 1-7 nie byłoby technicznie możliwym uprawianie sportów lotniczych.
Kolejny warunek zakłada, iż podmioty związane ze sportem, chcąc korzystać z danego zwolnienia podatkowego, nie mogą być nastawione na osiąganie zysków. Przesłanka ta jest spełniona, gdyż nawet zgodnie ze statutem działalność A (jak i działalność Aeroklubu Polskiego) nie ma celu zarobkowego. Pobierane opłaty jak i wszystkie inne przychody są wydawane na cele statutowe związane właśnie ze sportem. Jeżeli nawet powstaje jakiś zysk, to jest on przeznaczony na cele związane ze sportem (sprawa ETS, C - 174/00).
Innym wymogiem niezbędnym jest, aby usługi te były świadczone na rzecz osób uprawiających sport. W ocenie Wnioskodawcy warunek ten jest również spełniony w przypadku opisanego stanu faktycznego punktów od 1 do 7. A jako Aeroklub Regionalny świadczy opisane usługi wyłącznie w związku z szeroko rozumianym sportem uprawianym zarówno przez członków A, członków innych Aeroklubów oraz osób uprawiających sporty lotnicze nie będących członkami Regionalnych Aeroklubów. Wykładnia ta jest zgodna z orzeczeniem ETS C-124/96, w którym wskazano, iż pojęcie osób uprawiających sport należ rozumieć szeroko.
Opisywane zwolnienie nie dotyczy działalności marketingowej, reklamowej, wstępu na imprezy sportowe, opłat za parkingi, opłat za udostępnienie powierzchni pod działalność komercyjną, wynajmu sprzętu sportowego innym jednostkom, wynajmu powierzchni lub hangarowania sprzętu nie związanego z uprawianiem sportu.
Stanowisko podatnika odnośnie pytania 2.
W ocenie Wnioskodawcy, dla zastosowania zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU nie jest istotne, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako członek A, innego Aeroklubu Regionalnego, czy też nie jest członkiem żadnego z organizacji będących stowarzyszeniem, klubem lub związkiem sportowym podlegającym Aeroklubowi Polskiemu.
Warunkiem przewidzianym w tym przepisie jest, aby osoby, na rzecz których wykonywane są usługi uprawiały sport, a zdaniem Wnioskodawcy nie ma tu znaczenia status członkowski. Podobne stanowisko zostało zaprezentowane w sprawie ETS C-253/07, w którym to potwierdzono, że przedmiotowy przepis odnosi się ogólnie do osób uprawiających sport i nie należy dokonywać rozróżnienia, z uwagi na przynależność członkowską. W rezultacie, w ocenie Wnioskodawcy status osoby, na rzecz której są świadczone usługi sportowe pozostaje bez wpływu na traktowanie tych usług w związku z VAT.
Stanowisko podatnika odnośnie pytania 3.
W ocenie Wnioskodawcy, dla zastosowania zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy PTU nie jest istotne, czy nabywca jest sportowcem zawodowym określonym licencją, czy sportowcem amatorem.
Warunkiem przewidzianym omawianym przepisem jest, by te osoby uprawiały sport, a sposób i okoliczności tych czynności nie ma wpływu na VAT. W podobniej sprawie zostało wydane orzeczenie ETS, C - 253/07, w którym potwierdzono, iż wobec zastosowania opodatkowania nie można dokonywać rozróżnienia, z uwagi na profesjonalny bądź amatorski sposób uprawiania sportu.
W ocenie Wnioskodawcy status osoby, na rzecz której są świadczone usługi sportowe, pozostaje bez wpływu na sposób opodatkowania. W podobnej sprawie została wydana interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2011 roku dla Stowarzyszenia Aeroklub Polski. Interpretacja ta w całości potwierdza zaprezentowane w niniejszym wniosku nasze stanowisko.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. z 2011 r. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Przez dostawę towarów, stosownie do treści art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.
Stosownie do treści art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226 poz. 1476). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku. Ponadto przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów.
Zasadniczym powodem odejścia od stosowania klasyfikacji statystycznych przy określaniu zakresu zwolnień od podatku było zapewnienie pełniejszej implementacji przepisów unijnych, w szczególności Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L Nr 347/1 ze zm.).
Przepis art. 41 ust. 1 ustawy, stanowi, że stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.
Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, zwalnia się od podatku usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:
są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,
świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,
są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym
- z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.
W myśl art. 43 ust. 17 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:
nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.
Z kolei stosownie do art. 43 ust. 18 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest stowarzyszeniem, którego statutową i zarazem podstawową działalnością są sporty lotnicze. Wnioskodawca jest Aeroklubem Regionalnym i jako podstawowa jednostka organizacyjna realizuje cele statutowe Aeroklubu Polskiego, będącego polskim związkiem sportowym.
Zgodnie ze statutem celami A, jako jednostki Aeroklubu Polskiego przede wszystkim są:
organizacja i prowadzenie szkoleń lotniczych teoretycznych i praktycznych (m. in. paralotniowych, samolotowych, szybowcowych, spadochronowych ),
organizacja i prowadzenie lotów treningowych,
organizowanie skoków spadochronowych w ramach sportu spadochronowego,
zapewnianie możliwości wykonywania startów szybowców,
obsługa techniczna statków powietrznych,
zarządzanie ciągłą zdolnością do lotu statków powietrznych (utrzymanie ich właściwego stanu technicznego),
hangarowanie statków powietrznych.
Działalność Aeroklubu nie jest nastawiona na osiąganie zysków. Opisane świadczenia wykonywane są przez A odpłatnie, z założeniem przeznaczenia całości ewentualnego zysku na cele statutowe. Działalność ta jest wykonywana głównie na rzecz członków A jak, członków innych Aeroklubów oraz osób trzecich uprawiających sporty lotnicze.
Biorąc pod uwagę powyższe przepisy stwierdzić należy, że ze zwolnienia od podatku na mocy wymienionych przepisów mogą korzystać usługi ściśle związane ze sportem świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu jeżeli są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu, świadczący te usługi nie jest nastawiony na osiąganie zysków oraz usługi świadczone są na rzecz osób uprawiających sport, przy czym z niniejszego zwolnienia wyłączone są usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usługi odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usługi odpłatnego zakwaterowania związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usługi wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością. Zatem podmioty takie jak: kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, świadcząc usługi marketingowe, reklamowo-promocyjne, wstępu na imprezy sportowe, usługi odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usługi odpłatnego zakwaterowania związane ze sportem oraz usługi wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością, nie mogą względem niniejszych usług korzystać z ww. zwolnienia niezależnie od tego, że są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu oraz są świadczone na rzecz osób uprawiających sport, a świadczący usługę nie osiąga w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia przeznacza je w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.
Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach wynika, że zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi ściśle związane ze sportem świadczone przez związki sportowe, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu jeżeli są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu, świadczący te usługi nie jest nastawiony na osiąganie zysków oraz usługi świadczone są na rzecz osób uprawiających sport, a przy tym dane usługi nie są wyłączone z niniejszego zwolnienia. Wnioskodawca wskazuje, iż jest stowarzyszeniem, którego statutową działalnością są sporty lotnicze, takie jak akrobacje lotnicze, sporty samolotowe, spadochroniarstwo, szybownictwo, modelarstwo, paralotniarstwo. Wnioskodawca jest Aeroklubem Regionalnym i jako podstawowa jednostka organizacyjna realizuje cele statutowe Aeroklubu Polskiego, będącego polskim związkiem sportowym. Działalność Wnioskodawcy nie jest nastawiona na osiąganie zysków. Ww. świadczenia wykonywane są przez Wnioskodawcę odpłatnie, z założeniem przeznaczenia całości ewentualnego zysku na cele statutowe. Działalność ta jest wykonywana głównie na rzecz członków Wnioskodawcy, jak i członków innych Aeroklubów oraz osób trzecich uprawiających sporty lotnicze. Jednocześnie w przedmiotowym przypadku przedmiotowe usługi świadczone przez Wnioskodawcę należy uznać za usługi ściśle związane ze sportem, konieczne do organizowania i uprawiania sportu, a przy tym nie znajdują się wśród usług wyłączonych z niniejszego zwolnienia.
W tym stanie rzeczy należy stwierdzić, iż zostały spełnione wszystkie przesłanki uprawniające do zastosowania względem świadczonych przez Wnioskodawcę usług polegających na organizacji i prowadzeniu szkoleń lotniczych teoretycznych i praktycznych, organizacji i prowadzeniu lotów treningowych, organizowaniu skoków spadochronowych w ramach sportu spadochronowego, zapewnianiu możliwości wykonywania startów szybowców, obsłudze technicznej statków powietrznych, zarzadzaniu ciągłą zdolnością do lotu statków powietrznych, hangarowaniu statków powietrznych, zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy.
Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, iż dla zastosowania przedmiotowego zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy nie jest istotne, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako członek Aeroklubu, czy też jest osobą uprawiającą sport lotniczy nie będąc członkiem aeroklubu, jak również nie jest istotne, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako sportowiec zawodowy (posiadający licencję sportową zawodnika wydawaną przez Polski Związek Sportu Lotniczego), czy sportowiec amator (osoba nieposiadająca licencji sportowej zawodnika). Regulacja art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, jako jeden z warunków dla zastosowania zwolnienia wskazuje świadczenie usługi na rzecz osoby uprawiającej sport. W kontekście powyższego w celu oceny, czy spełniony jest niniejszy warunek bez znaczenia pozostaje przynależność osoby uprawiającej sport do świadczącego usługę klubu sportowego, związku sportowego czy też związku stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, jak również bez znaczenia jest to czy osoba uprawia sport zawodowo, czy też amatorsko. Przedmiotowe ograniczenie umożliwiające skorzystanie ze zwolnienia sprowadza się do tego, aby osoba nabywająca usługę uprawiała sport.
Reasumując, świadczone przez Wnioskodawcę usługi polegające na:
organizacji i prowadzeniu szkoleń lotniczych teoretycznych i praktycznych (m. in. paralotniowych, samolotowych, szybowcowych, spadochronowych ),
organizacji i prowadzeniu lotów treningowych,
organizowaniu skoków spadochronowych w ramach sportu spadochronowego,
zapewnianiu możliwości wykonywania startów szybowców,
obsłudze technicznej statków powietrznych,
zarządzaniu ciągłą zdolnością do lotu statków powietrznych (utrzymaniu ich właściwego stanu technicznego),
hangarowaniu statków powietrznych,
podlegają zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy. Jednocześnie dla zastosowania przedmiotowego zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy nie jest istotne, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako członek Wnioskodawcy, czy też jest osobą uprawiającą sport lotniczy nie będąc członkiem Wnioskodawcy, jak również nie jest istotne, czy nabywca świadczenia jest osobą uprawiającą sport lotniczy jako sportowiec zawodowy, czy sportowiec amator.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.
Ponadto należy podkreślić, iż zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem tanu faktycznego (zdarzeniem przyszłym). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślić wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile stan faktyczny będący przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie z opisem stanu faktycznego podanego przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.
W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M. Curie-Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...