1. 
Pracownikami publicznych służb zatrudnienia są pracownicy zatrudnieni w tych służbach, w tym:
1) 
pośrednicy pracy;
2) 
doradcy zawodowi;
3) 
specjaliści do spraw rozwoju zawodowego;
4) 
specjaliści do spraw programów;
5) 
doradcy EURES i asystenci EURES.
2. 
Pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1–4, zatrudnieni w powiatowym urzędzie pracy mogą pełnić funkcję doradcy klienta.
3. 
Do zadań doradcy klienta należy:
1) 
stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie lub
2) 
stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie, w szczególności ustalanie  zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert pracy w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.
4. 
Z pomocy doradcy klienta mogą korzystać podmioty określone w ustawie, w szczególności przedsiębiorcy, o których mowa w art. 39c przedsiębiorcy uprawnieni do korzystania z usług rynku pracy.
5. 
Doradca klienta wykorzystuje narzędzia i metody, w zakresie których został przeszkolony lub posiada uprawnienia.
 
                    